Köpvillkor

Alla glasögon slipas i vår butik på Götgatan 94 i central Stockholm

Betalning 

Alla priser är inklusive moms, porto, montering och glas med Super Antireflex & Hårdyta. 

På Titanoptik.se går det att betala med kontokort, vi accepterar VISA och MasterCard. När du betalar med kontokort hanteras betalningen av vår betalningspartner DIBS, detta garanterar säker betalning. Du kan också beställa glasögon mot faktura eller delbetalning hos vår samarbetspartner Klarna (läs mer på www.klarna.se) efter sedvanlig kreditprövning, betalningsvillkor 14 dagar. 

Vi har även förskottsbetalning till vår Bankgiro 785-4722 

Är du under 18 år krävs målsmans tillstånd.

Alla bedrägeriförsök polisanmäls.

Frakt

Fri frakt på alla beställningar.

Fri frakt utanför Sverige (inom Europa).

All frakt sköts av Posten, Fedex eller DHL.

Leveranstid

Bågarna skickas med Posten som brevpaket. Samtliga glasögon som återfinns på hemsidan finns i lager.

Färdiga glasögon levereras efter 1-5 arbetsdagar (för enkelslipade glas) och 5-10 arbetsdagar  (för progressiva glas) efter mottagen beställning.

Personuppgifter

TitanOptik AB garanterar att  lagra dina personuppgifter på ett säkert sätt så att dessa inte kommer i orätta händer. Du kan när som helst kontakta oss för att få reda på vilka uppgifter som finns lagrade samt ändra eller ta bort dina uppgifter.

Reklamation

Om du skulle upptäcka något fel på dina glasögon vid leverans, kontakta alltid vår kundtjänst på info@titanoptik.se så fort som möjligt.  

Om du har problem med att se med dina nya glasögon, tänk på att det tar ögonen ett tag att vänja sig vid nya glasögon. Om det är första gången du använder progressiva glas, kan det ta upp till en månad att vänja sig. Om du trots detta är det minsta osäker kring din leverans, tveka inte att kontakta oss.

Garanti och Ångerrätt

Samtliga våra glasögon levereras med 2 års fabriksgaranti mot tillverkningsfel. Antireflexbehandlingar omfattas av 2 års garanti.

Du har full ångerrätt inom 14 dagar från det att Du tagit emot glasögonen vilket ger Dig möjlighet att noggrant prova dina glasögon under detta period. 

Om Du vill returnera beställda glasögon bör Du skicka dem till TitanOptik i originalförpackning tillsammans med fakturan. Glasögonen måste vara i nyskick för att ångerrätten skall gälla och du står själv för portokostnaden till oss. För vår kvalitetsförbättring av kundservice arbete är vi tacksamma för en kort beskrivning av orsaken till returen.

Progressiva garanti

Om Du inte är nöjd med dina progressiva glasögon inom 3 månader från leveransdatum byter vi ut glasen åt dig. Antingen mot dubbelslipade glas eller mot ett par avståndsglas och ett par läsglas.

Enligt distans avtalslagen du har 14 dagar ångerrätt (bytesrätt) från den dagen du mottagit varan (kontakta oss innan du skickar varan). Du har rätt att öppna förpackningen och testa funktionen av glasögonen. Glasögonen ska dock vara i originalförpackning oskadade och utan repor vid retur för att ångerrätten ska gälla. självklarat får du pengarna tillbaka för varan. när vi mottagit returen och sett att varan i orginal skick. Pengarna sätts in på ditt konto. 

OBS att det ta ca en vecka innan pengarna är tillbaka på ditt konto pga av hantering och post.

Returkostnaderna

Vid byte eller öppet köp står du som kund för porto. Kunden har också ansvar för att returer kommer fram i originalskick till oss, därför är det viktigt att du förpackar varan så att den skyddas väl.

Reparation

Om dina glasögon från Titanoptik.se skulle gå sönder på något sätt kan du självklart skicka in dem till oss för reparation. Vi ber dig att ALLTID kontakta kundtjänst  INNAN du skickar in dina glasögon.

Upplysningar

TitanOptik AB strävar efter att ge våra kunder så korrekt information om våra produkter som möjligt. Vi tar emellertid förbehåll för att skriv-/tryckfel kan förekomma, något som kan innebära att vi inte kan leverera i enlighet med information given i vår nätbutik, vår marknadsföring eller på annat sätt.

Forcemajeure

Om en situation skulle uppstå som gör det omöjligt för oss att uppfylla våra plikter i detta avtal, och som efter vanliga köpvillkor räknas som Force Majeure upphörden drabbade partens förpliktelser så länge den extraordinära situationen kvarstår. Som Force Majeure räknas t.ex. lagändring, arbetskonflikt, strejk, lockout eller andra omständigheter som parterna inte rår över, som krig, uppror, brand, explosion eller ingrepp från offentliga myndigheter. Det samma gäller vid plötslig ändring av krav för märkning av produkter, varningstexter, säljförbud eller beslut av myndigheter som påverkar marknaden och produkter i negativ riktning eller onormal nedgång på marknaden.