Sök i butiken
Kundvagn
Antal varor
0
st
Summa
0 kr
Till kassan
Mina sidor
Logga in
KVALITETSGARANTI
TRYGGHETSGARANTI
NÖJDHETSGARANTI
08-668 25 11
Götgatan 94
Stockholm
Dambågar
Plastbågar
Metallbågar
Titan Glasögon
Färgade Glasögon
Runda Glasögon
Pilot Glasögon
Herrbågar
Plastbågar
Metallbågar
Titan Glasögon
Runda Glasögon
Pilot Glasögon
Märkesbågar
Marc Jacobs
Tommy Hilfiger
Calvin Klein
Carrera
Bottega Veneta
Versace
Chloé
Morel 1880
Hugo Boss
Braun classic
Peak Performance
Björn Borg
Gucci
Tiger of Sweden
Ray Ban
Max Mara
French Retro
Michael Kors
Silhouette
Prada
Tom Ford
Gant
Saint Laurent
Oakley
Skaga
Lyle Scott
John Lennon
Giorgio Armani
Davidoff
Francois Pinton
Starck
FLEYE COPENHAGEN
Barn
Solglasögon
Linser
ENDAGSLINSER
MÅNADSLINSER
TORISKA LINSER
Tillbehör
Skyddsglasögon
Sportglasögon
Butiken
Södermalm
Erbjudanden
Kundservice
Vanliga frågor
Glasval & Priser
Köpvillkor
Om Titanoptik
Byta glas i egna bågar
Kunder tycker till
Integritetspolicy GDPR
Kundservice
>
Köpvillkor
Köpvillkor
Alla glasögon slipas i vår butik på Götgatan 94 i centrala Stockholm
Betalning
Alla priser är inklusive moms, porto, montering och glas med Super Antireflex & Hårdyta.
På Titanoptik.se går det att betala med kontokort, vi accepterar VISA och MasterCard. När du betalar med kontokort hanteras betalningen av vår betalningspartner DIBS, detta garanterar säker betalning. Du kan också beställa glasögon mot faktura eller delbetalning hos vår samarbetspartner Klarna (läs mer på www.klarna.se) efter sedvanlig kreditprövning, betalningsvillkor 14 dagar.
Vi har även förskottsbetalning till vår
Bankgiro 785-4722
Är du under 18 år krävs målsmans tillstånd.
Alla bedrägeriförsök polisanmäls.
Frakt
Fri frakt på alla beställningar.
Fri frakt utanför Sverige (inom Europa).
All frakt sköts av Posten, Fedex eller DHL.
Leveranstid
Bågarna skickas med Posten som brevpaket.
Färdiga glasögon levereras efter 1-5 arbetsdagar (för enkelslipade glas) och 5-10 arbetsdagar (för progressiva glas) efter mottagen beställning.
Personuppgifter
TitanOptik AB garanterar att lagra dina personuppgifter på ett säkert sätt så att dessa inte kommer i orätta händer. Du kan när som helst kontakta oss för att få reda på vilka uppgifter som finns lagrade samt ändra eller ta bort dina uppgifter.
Reklamation
Om du skulle upptäcka något fel på dina glasögon vid leverans, kontakta alltid vår kundtjänst på info@titanoptik.se så fort som möjligt.
Om du har problem med att se med dina nya glasögon, tänk på att det tar ögonen ett tag att vänja sig vid nya glasögon. Om det är första gången du använder progressiva glas, kan det ta upp till en månad att vänja sig. Om du trots detta är det minsta osäker kring din leverans, tveka inte att kontakta oss.
Garanti och Ångerrätt
Samtliga våra glasögon levereras med 2 års fabriksgaranti mot tillverkningsfel.
Du har full ångerrätt inom 14 dagar från det att Du tagit emot glasögonen vilket ger Dig möjlighet att noggrant prova dina glasögon under denna period.
Om Du vill returnera beställda glasögon bör Du skicka dem till TitanOptik i originalförpackning tillsammans med fakturan. Glasögonen måste vara i nyskick för att ångerrätten skall gälla och du står själv för portokostnaden till oss. För vår kvalitetsförbättring av kundservice arbete är vi tacksamma för en kort beskrivning av orsaken till returen.
Progressiva garanti
Om Du inte är nöjd med dina progressiva glasögon inom 3 månader från leveransdatum byter vi ut glasen åt dig. Antingen mot dubbelslipade glas eller mot ett par avståndsglas och ett par läsglas.
Enligt distans avtalslagen har du 14 dagar ångerrätt (bytesrätt) från den dagen du mottagit varan (kontakta oss innan du skickar varan). Du har rätt att öppna förpackningen och testa funktionen av glasögonen. Glasögonen ska dock vara i originalförpackning oskadade och utan repor vid retur för att ångerrätten ska gälla. självklarat får du pengarna tillbaka för varan när vi mottagit returen och sett att varan är i orginalskick. Pengarna sätts in på ditt konto.
OBS! det ta ca en vecka innan pengarna är tillbaka på ditt konto pga av hantering och post.
Returkostnaderna;
Vid byte eller öppet köp står du som kund för porto. Kunden har också ansvar för att returer kommer fram i originalskick till oss, därför är det viktigt att du förpackar varan så att den skyddas väl.
Reparation
Om dina glasögon från Titanoptik.se skulle gå sönder på något sätt kan du självklart skicka in dem till oss för reparation. Vi ber dig att ALLTID kontakta kundtjänst INNAN du skickar in dina glasögon.
Upplysningar
TitanOptik AB strävar efter att ge våra kunder så korrekt information om våra produkter som möjligt. Vi tar emellertid förbehåll för att skriv-/tryckfel kan förekomma, något som kan innebära att vi inte kan leverera i enlighet med information given i vår nätbutik, vår marknadsföring eller på annat sätt.
Forcemajeure
Om en situation skulle uppstå som gör det omöjligt för oss att uppfylla våra plikter i detta avtal, och som efter vanliga köpvillkor räknas som Force Majeure upphörden drabbade partens förpliktelser så länge den extraordinära situationen kvarstår. Som Force Majeure räknas t.ex. lagändring, arbetskonflikt, strejk, lockout eller andra omständigheter som parterna inte rår över, som krig, uppror, brand, explosion eller ingrepp från offentliga myndigheter. Det samma gäller vid plötslig ändring av krav för märkning av produkter, varningstexter, säljförbud eller beslut av myndigheter som påverkar marknaden och produkter i negativ riktning eller onormal nedgång på marknaden.